General Data Protection Regulation (GDPR)
1. Inleiding
Wij hechten veel belang aan een veilige, transparante en vertrouwelijke verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens. In het bijzonder willen wij de gegevens van onder andere klanten, onderaannemers en leveranciers beschermen tegen verlies, lekken, fouten, onbevoegde toegang of onrechtmatige verwerkingen.
Met deze General Data Protection Regulation (GDPR) willen wij u informeren over hoe wij uw persoonsgegevens verzamelen en verwerken. Wij vragen u om deze verklaring aandachtig te lezen, aangezien deze essentiële informatie bevat over de wijze en doeleinden van verwerking.
Door uw persoonsgegevens met ons te delen, verklaart u uitdrukkelijk kennis te hebben genomen van deze GDPR-verklaring en gaat u akkoord met de inhoud en de verwerking zelf.
2. Persoonsgegevens
Afhankelijk van uw relatie met onze onderneming, kunnen wij de volgende persoonsgegevens van u ontvangen: uw identiteits- en contactgegevens (naam, adres, e-mailadres, telefoon- en gsm-nummer).
U bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens die u ons verstrekt. Indien uw gegevens niet langer up-to-date zijn, vragen wij u vriendelijk ons hiervan op de hoogte te brengen.
U bent niet verplicht om uw persoonsgegevens met ons te delen. Houd er echter rekening mee dat wij in dat geval bepaalde diensten mogelijk niet kunnen leveren.
3. Klantgegevens
Wij verzamelen en verwerken persoonsgegevens van klanten in het kader van onze dienstverlening en activiteiten. Dit omvat identiteits- en contactgegevens voor:
De uitvoering van overeenkomsten.
Klantenbeheer.
Direct marketing (bijvoorbeeld het versturen van commerciële of promotionele informatie).
Naast klantengegevens verwerken wij ook gegevens van leveranciers, onderaannemers, prospecten en andere contacten, voor direct marketing en public relations. De verwerking gebeurt op basis van ons gerechtvaardigd belang of de uitvoering van een overeenkomst.
4. Duur van de verwerking
Uw persoonsgegevens worden door ons bewaard en verwerkt zolang dit noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld, en in functie van onze (contractuele) relatie.
Na beëindiging van de samenwerking worden klantgegevens uiterlijk twee jaar later verwijderd, tenzij wij wettelijk verplicht zijn deze langer te bewaren of zolang er een geschil loopt waarbij de gegevens noodzakelijk zijn.
5. Uw rechten
In overeenstemming met de Belgische privacywetgeving en de GDPR beschikt u over de volgende rechten:
Recht op toegang en inzage: u mag kosteloos nagaan welke gegevens wij over u bewaren en waarvoor deze worden gebruikt.
Recht op rectificatie: u kunt incorrecte of onvolledige gegevens laten verbeteren of aanvullen.
Recht op gegevenswissing of beperking: u kunt ons verzoeken om uw gegevens te verwijderen of de verwerking te beperken, onder de voorwaarden bepaald in de GDPR.
Recht op overdraagbaarheid: u kunt de door u verstrekte gegevens in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm ontvangen en (indien gewenst) aan een andere verwerkingsverantwoordelijke doorgeven.
Recht van bezwaar: u kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens om ernstige en legitieme redenen.
Recht op intrekking van toestemming: indien de verwerking gebaseerd is op uw toestemming, kunt u deze altijd intrekken.
Geen geautomatiseerde beslissingen of profilering: uw gegevens worden niet onderworpen aan geautomatiseerde besluitvorming of profilering.
Indien u van mening bent dat uw rechten geschonden zijn, kunt u een klacht indienen bij:
Gegevensbeschermingsautoriteit
Drukpersstraat 35, 1000 Brussel
Tel: 02 274 48 00
E-mail: contact@apd-gba.be
Daarnaast kunt u zich wenden tot de rechtbank indien u schade zou lijden door de verwerking van uw persoonsgegevens.
6. Doorgifte aan derden
Uw persoonsgegevens kunnen worden doorgegeven aan derde dienstverleners (zoals banken of verzekeraars) voor zover dit nodig is voor onze dienstverlening. Deze derden zijn gehouden tot vertrouwelijkheid en mogen de gegevens uitsluitend gebruiken voor de doeleinden waarvoor ze werden verstrekt.
In geval van reorganisatie, overdracht van activiteiten of faillissement kunnen uw gegevens eveneens worden overgedragen aan derden. Ook kan doorgifte plaatsvinden op grond van een gerechtelijk bevel of wettelijke verplichting. Wij doen ons best u hierover vooraf te informeren.
Uw persoonsgegevens worden nooit verkocht of commercieel ter beschikking gesteld aan derden, tenzij u hier vooraf uitdrukkelijk toestemming voor heeft gegeven.
7. Technische maatregelen
Wij nemen alle redelijke technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens adequaat te beschermen tegen vernietiging, verlies, vervalsing, ongeoorloofde toegang of andere onrechtmatige verwerkingen.
Procor bvba kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade die voortvloeit uit onrechtmatig gebruik door een derde.
8. Toegang door derden
Onze medewerkers en aangestelden hebben toegang tot uw persoonsgegevens voor zover dit nodig is voor de uitvoering van hun taken. Zij zijn gebonden aan een strikte geheimhoudingsplicht en een gelijkwaardig niveau van bescherming.
9. Vragen?
Heeft u na het lezen van deze GDPR-verklaring nog vragen of opmerkingen over de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens? Neem dan gerust contact met ons op via de contactgegevens vermeld op onze website.